بازديد معاون سياسي و امنيتي استانداري از زندان شهرستان اردكان

بگزارش واحد خبر يزد فردا، همزمان با خجسته ميلاد پنجمين سيمرغ قاف يقين حضرت امام محمد باقر (ع) ، مهندس خورشيدنام معاون سياسي و امنيتي استانداري يزد با هدف بررسي مسائل و مشكلات موجود در سطح مجموعه زندانهاي استان يزد و بخصوص زندان و اردوگاه كار درماني شهرستان اردكان از اين زندان بازديد نمود .

 
همچنين در حاشيه اين بازديد نشستي مشترك با حضور وي و ديگر مسئولين استاني و محلي دستگاههاي ذيربط همچون : روستايي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر ـ خليليان معاونت اداره كل زندانهاي استان ـ افخمي فرماندار و تقديري معاون فرمانداري شهرستان اردكان ـ كريمي رييس دادگستري و شهيدي فر دادستان عمومي و انقلاب اردكان در خصوص بررسي اوضاع و رسيدگي به وضعيت مجموعه نهادهاي اصلاحي و تربيتي شهرستان اردكان برگزار گرديد .

 در ابتداي اين جلسه خليليان معاونت اين اداره كل برخي مشكلات و تنگناهاي موجود در سطح زندانهاي استان را بدين شرح برشمرد : نيمه تمام ماندن ساخت و تجهيز زندان اردكان كه تاكنون تنها يك سوم نقشه اوليه آن احداث شده و مابقي پروژه آن تعطيل مانده است كه با وضعيت موجود بدليل كمبود فضا ، نگهداري مددجويان در شرايط نامطلوب و بدون اجراي طرح طبقه بندي سني و نوع جرم صورت مي گيرد .

 همچنين محلي كه بعنوان اردوگاه استفاده مي شود شرايط استاندارد اين امر را نداشته و اصولاً براي اين كاربري طراحي نشده و تنها توافق شده بود كه تا زمان ساخت و تكميل اردوگاه اصلي استان واقع در شهرستان ابركوه بصورت موقت مورد بهره برداري قرار گيرد ، كه توجه لازم از سوي نهادهاي ذيربط نيز به اين محل نيز انجام نشده و در حال حاضر هم خطر شيوع بيماريهاي پرخطر در بين معتادين حاضر در آن بعنوان اصلي ترين مشكل خودنماي مي كند.

وي در خاتمه سخنانش خواستار توجه مادي و بالاخص معنوي مسئولين استاني و شهرستانهاي تابعه به مقوله زندان ، زنداني و كاركنان زندان بعنوان سنگربانان اصلاح و تربيت شد . همچنين در اين جلسه مهندس خورشيدنام پيشنهاد كرد تا گزارشي دقيق و مبسوط از وضعيت زندانهاي استان تهيه و جمع بندي شود كه در آن وضعيت فعلي مجموعه ـ كمبودها و نارسائيهاي موجود و تبعات خانوادگي و اجتماعي كه اين مشكلات مي تواند براي استان بهمراه داشته باشد ، مطرح شود تا در معرض نظر استاندار و ديگر مسئولين استان قرار گرفته و براي رفع آن چاره انديشي لازم اتخاذ گردد .

وي همچنين قول داد كه پيش بيني اعتبارات لازم جهت تكميل ساختمان زندان اردكان از محل تخصيص مازاد درآمدهاي سالجاري توسط معاونت عمراني استانداري انجام پذيرد تا با تحقق اين توافقات انشاءا… شاهد رفع مشكلات و ارتقاء بيش از پيش زندانهاي استان يزد بعنوان سنگرهاي اصلاح و تربيت باشيم .
در خاتمه حاضرين جهت آشنايي بيشتر از بند عمومي زندان اردكان بازديد و مستقيماً به گفتگو با مددجويان و كاركنان اين مجموعه پرداختند
يزد فردا                    روابط عمومي زندان اردكان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا